דרעי: "אני מוותר על תיק הפנים, נתעקש על התנאים החברתיים" • האזינו

דוד לזר No Comments on דרעי: "אני מוותר על תיק הפנים, נתעקש על התנאים החברתיים" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בוקר (חמישי) לאחר ש'יהדות התורה' חתמה על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד, יו"ר ש"ס אריה דרעי מתייחס למו"מ של ש"ס עם הליכוד ואומר כי הוא מוותר על תיק הפנים.

בראיון לגל"צ אמר דרעי כי "אני מוותר על משרד הפנים. אני מקווה שראש הממשלה שומע אבל משרד הפנים לא עומד על הפרק".

על ענין כתב האישום שלו בעבר – אמר דרעי כי "אנשים אולי שכחו, היו שני כתבי אישום נגדי- אישי וציבורי. באישי הורשעתי ואין לזה שום קשר להתנהלות של משרד הפנים. על הציבורי הורשעתי בניגוד עניינים וקיבלתי קנס וזה לא קשור למשרד הפנים".

דרעי התייחס לטענות שהושמעו נגד חזרתו למשרד הפנים ואמר כי "זוהי פעם ראשונה שאני מתייחס לעניין, בשביל התיקון אני הייתי צריך לחזור למשרד הפנים כי עשו לי עוול נוראי. השופטת טעתה בהגשת כתב האישום. אבל כשאני בא לשרת- אני רוצה לשרת את כל הציבור, לכן אני לא רוצה להיכנס למשרד ברגל שמאל והחלטתי שאני לא נאבק על המשרד. אם הייתי נאבק הייתי מקבל אותו במלואו".

לגופו של מו"מ אמר דרעי כי "זו החלטה שלי. אם אני בסוף אהיה שר הכלכלה או אדרש לתפקיד אחר- זה שקולים שאני לוקח בחשבון".

לדבריו, "זו פעם ראשונה אחרי הרבה שנים שבאמת יש מו"מ- זה משהו אחר לגמרי ממה שאני רגיל לפני 20 שנה. אני לא מבין למה זה מתארך כל כך הרבה זמן, כל מה שיעשו שבוע הבאה יכלו לעשות לפני חודש במשך יום יומיים. ש"ס לא עשתה דרמות ולא איימה לאורך כל הדרך", אמר יו"ר ש"ס.

דרעי מנה את הדרישות החברתיות של ש"ס, "שכר מינימום 30 לשעה, בפריסה כמובן. דיור ציבורי שחייב להיות כל שנה ומע"מ אפס על מוצרי יסוד".

על התקציב שידרש בעקבות מע"מ אפס – מאר דרעי למראיין, "זה בשבילך גם- לא בשבילי. בשביל כל הציבור. התקציב זה עניין של מדיניות מאיפה לוקחים ומאיפה מוסיפים. את הנושא של כל הקצבאות אין צוריך לתת לכולם, לא אוניברסלי. מס על עשירים למשל צריך להיות מונהג".

"התנאים החברתיים הם חלק מחבילה, אני דורש להוריד את מס העניים בישראל ואם לא- אני לא אכנס. אתם יכולים לבחון אותי", סיכם דרעי את הראיון.

הראיון המלא:



0 תגובות